Hoe gaat een ballonvaart in zijn werk ?


Er wordt 's morgens bij zonsopgang of 's avond net voor zonsondergang gevaren.

's Morgens spreken we af het uur dat de zon opgaat.
's Avonds spreken we 2 uren voor zonsondergang af.

Na een laatste controle van de weersomstandigheden kunnen we beginnen aan het uitpakken van het materiaal.

Dit uitpakken gebeurt op een terrein (grasveld) van 50 m op 50 m. Er mogen geen kabels boven het terrein hangen, die het opstijgen kunnen beletten.

Tijdens het uitpakken helpen de passagiers een handje mee, zodat je alles van dichtbij kan meemaken.
Na een breefing van wat wel en niet mag, kiest de ballon het luchtruim.

Gedurende de vlucht geniet je van alles wat je ziet. En dit is oneindig veel ……
Rustig meedrijvend met de wind gaat je tijd zooo snel voorbij , dat je het spijtig vindt als de piloot zegt :'we gaan uitkijken om te landen.'

Tijdens de landing moet je goed opletten. Je houdt je steeds goed vast aan de lussen aan de binnenkant van de mand. De landing is steeds het spannenste moment van de vlucht. Als piloot kan je niet kiezen waar je gaat landen. Het geschikte terrein moet onder de mand voorbij passeren.
Ziet de piloot een geschikt terrein, dan zet hij zich daar neer.
Na het inpakken van de ballon, heeft iedereen een gezellige afsluiter verdiend. Nakaartend bij een gezellig glaasje vertelt elk zijn eigen verhaal. Daarna kan men tevreden huiswaarts keren.

Overzicht van de vaart met foto's

Aankomst op de weide

De briefing

Het opblazen van de ballon


Het rechtzetten van de ballon


Het opstijgen

Genieten van het landschap
en de bezienswaardigheden

Na de landing volgt het
opplooien van de ballon

Ballon in de zak steken

De zak opschudden

De doop


Nog een deugddoend drankje


Tot slot ....

de uitreiking van het diploma

 


© 2013 Ballonteam
Verantwoordelijke uitgever -
Geert Lips - 056/ 50.53.71
VW-Webcreations 2013